* Bursa'da doğdunuz? Flash TV'de çalışmalar yaptınız? Neden Bursa'da kalmadınız, çalışmalar yapmadınız (Sinema sanatı anlamında) ?
Ben Bursa’da doğdum doğrudur ama Bursa Flash TV’de çalışmadım. İstanbul Flash TV’nin kuruluş aşamasında görev aldım ve daha sonra da program yapımcısı-sunucusu olarak görevime devam ettim. Bursa Kız Lisesi’ni bitirdikten sonra 1985 yılında Bursa’dan önce Eskişehir ardından 1986’da İstanbul olmak üzere yol serüvenim başladı ve halen İstanbul’da yerleşik olarak devam ediyor.
* Neden menajerlik mesleğini seçtiniz? Menajer ne iş yapar? Sinema dünyası içinde menajer kelimesi ne amaçla kullanılır?
Çocuğun yeteneğine göre değil, çocuğu sisteme göre programlayan eğitim sistemi sebebiyle ben de birçokları gibi yanlış kariyer yönetimiyle 6 senemi mühendislik okuyarak heba ettim. Büyüklerimizin dediği gibi koluma altın bileziğimi taktım ama ekmeğimi hiç ummadığım taştan çıkardım. Babam gibi doktor olabilmeyi isterdim ama ablam gibi televizyoncu oldum. İnsanlarla iletişimde olmak, onların hayatlarını paylaşmak, sohbet etmek, oyun kurucu olmak ve benzeri görünür karakteristik özelliklerim çocukluktan beri zaten beni böylesi bir iş yapmam konusunda itici kuvvet olarak yönlendiriyordu. Prodüksiyon ile başlayan yol haritam, menajerlik ile sonlandı. Menajer, yetenek keşfeder ve keşfettiği yeteneğin kariyer planlamasını yaparak doğru adımlar atmasını sağlar. Yol arkadaşıdır, kılavuzdur.
* İlk menajerlik okulunu açtınız sizce bir menajer nasıl olmalı?
Evet ilkleri gerçekleştirmek bana her zaman keyif vermiştir. Türkiye’de menajerler genellikle çalıştıkları kurumdan ayrılarak, menajerliklerini ilan ediyorlar. Bu tercih edilen yol çok basit bir yöntem, hal böyle olunca, hiçbiri kendisine yatırım yapmıyor. Oysa ki menajerlik çok önemli bir meslek. Bir insanı rezil de edebilirsiniz, vezir de… İşte bu sebeple anlayana saz anlamayana davul zurna az diyerek okulunu açtık ve çok şükür sektöre donanımlı mezunlar kazandırdık. Ve devam edeceğiz. Bir menajerin nasıl olması gerektiğini “oyuncu olmak isteyen parmak kaldırsın” kitabımda detayları ile yazdım. İnanın çok önemli ve hassas bir konu ama her şeyden önce tecrübeli, donanımlı ve de güvenilir olmalı…
* Oyuncular hangi menajere müracaat etmeli? Hangi menajer güvenmek gerekir?
Belirttiğim gibi güven ve donanım temel esas… Menajerin bu işe nasıl başladığı, hikayesi bence çok belirleyici, insanların geçmişi, geleceklerinin aynasıdır. Menajerim bana iş buluyor yeterli değil, sizi temsil eden insanın kalitesi çok önemli… Çünkü her an o kişi ile anılıyorsunuz. Ve bu durumda oyuncunun değer yargıları gündeme geliyor. Dolayısıyla kime göre neye göreJ
* Dizi ya da film oyuncusu nasıl olunur? İdeal bir oyuncu nasıl olmalıdır? Tavsiyeniz nelerdir?
Öncelikle sizi doğru prezante edebileceğine inandığınız iyi bir ajansa yazılmanız gerekir. Menajer kariyer yönetimi yapar, ajans iş temin eder. Yolun başında olan oyuncu adayının ilk etapta fark edilme ve tecrübe edinme ihtiyacı söz konusudur. Adayımızın kendilerini tanıtacak fotoğraf ve benzeri dökümanları en doğru şekilde hazırlamaları gerekir, doğru tanıtım için kendilerini tüm kimlik özellikleri ile iyi analiz etmiş olmaları şarttır. Kendini tanımayan, kendisini tanıtamaz. Gelen auditionlara pes etmeden her seferinde aynı coşku ile katılmalı ve olmasa da bir gün olacağına dair inançlarına sahip çıkmaktan vazgeçmemelidirler. Bu işin olmazları, önce yetenek sonra çok çalışmak ve de şans faktörüdür. Sabır göstermeyen başarıdan söz edemez.
* Menajer her oyuncuya gerekli midir? Açıklar mısınız?
Oyuncu farkını fark ettirmiş, yetenek olarak diğerleri arasından kendini sıyırmayı başarmış ise iyi bir menajer o yeteneği keşfeder zaten…ve kariyer yönetimi başlar. Bu tipindeki farkındalık, oyunundaki başarı, aldığı ödül vb. olabilir.
* Menajerlik mesleğinde ilk oyuncunuz ve projeniz ne idi? (ayrıca; unutamadığınız bir anınız varsa, sevinirim)
Rahmetle anıyorum o anı hiç unutmam, bir akşam üstü yılan hikayesi dizisinde Kaya Gürel ağbimizi hakim rolüne Aynur Başgök arayarak dizi için istemiş o da ben Tümay Özokur ile çalışıyorum diye sistemi anlatmış. Aynur beni arayarak sistemi çok beğendiğini çok mutlu olduğunu söyledi ve o zamanın parası ile 1500 TL bölüm başı anlaştık. Ben ve o zamanlar asistanım Özcan Uzun sevinç çığlıkları atarak rahmetlik eski patronum Murat Kürüz’ü aradık, çünkü ben ona bu hayalimden bahsettiğimde “kızım nasıl yapacaksın bu işi? “ diye şaşırmıştıJ Sonra yarım saat geçmedi Aynur yine aradı bu kez Çetin Tekindor’un Kral adında adamı var ona kim olur? dedi o zaman audition vs yok isim söylüyorum bütçe konuşuyorum oyuncu sete gidiyor. Ve aynı gece Mahmut Gökgöz de 1500 TL bütçeye onaylandı ve ben bir gece de 300 TL ilk paramızı rahmetlik Osman Yağmudereli’nin şirketinden kazanmış olduk. O dönem yıllarca tüm dizilerin kastını yaptım ama hiç kast direktör olarak kaşe almadım, şimdi düşünüyorum da alsaymışım sağlam para kazanırmışım. Ben bu işi hep başarı odaklı olarak düşünerek yaptım çok şükür… Helikopter aldı, otel aldı dediler, namım yürüdü ama hepsi birer dedikoduyduJ eğer içimde biraz art niyet, haysiyetsizlik ve benzer duygular olsaydı o dedikodular gerçek olurdu. Huzurlu ve onurlu bir hayatı tercih ettim ve öyle de devam edecek.
* Oyuncu olmak isteyen arkadaşları daha doğrusu gelecek vaat eden arkadaşları nasıl anlıyorsunuz? Her oyuncu Tümay Özokur ekibine dahil olabilir mi?
O mesleki bir his anlatmak gerçekten mümkün değil….Her aday ekibimize dahil olamıyor elbette. Akademimizde eğitim alıp 4 kuru bitiren arkadaşlarımıza www.akademiliyizbiz.com.tr sayfasında belli bir süre şans veriyoruz. Belli kriterlerimiz var eğer yerine getirebilirlerse onları talent grubumuzda temsil ediyoruz.
* Oyuncular, menajer ajansa nasıl kayıt olunur ya da menajere belli paralar vermek zorunda mıdır?
Ajansa kayıt ücreti diye bir ödeme söz konusu olamaz, belli bir fotoğraf çekimi ve emek var ise sadece onun bedeli ödenebilir o kadar.
* Kitabınız adı "Oyuncu olmak isteyen parmak kaldırsın" ne demek istiyorsunuz?
Bu kitap kariyerini planlamak isteyen herkesin okumasını tavsiye edebileceğim bir kitap öncelikle bunu belirtmek isterim. Kişinin kendisi ile tanışma yolculuğunu anlatıyor. Çünkü ben çok şöhret yolculuğu gözlemledim ve bu kitaba tecrübelerimi aktardım. 100 sayfadan sonra da oyuncunun iletişimde olacağı tüm birimlerle kurulması gereken iletişimi detayları ile açıyorum kitap da… Bir başucu kitabı mutlaka okunmalı…
* Mor rengine olan sevginizi anlatır mısınız?
SırJ morun enerjisinde buluşalım… Her mor gördüğünüzde aklınıza Tümay Özokur gelsin.
* 21 yıldır sinema dünyası içindesin analog film çekimlerinden dijitale geçişi gördünüz. Siz menajerliğe başladığınızdaki çocuk oyuncular şimdi usta oyuncular oldu. Sinema ve oyunculuk sanatlarının şimdiye kadar olan gelişimini ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Dijital çağa ayak uydurmaya çalıştıkça o her geçen gün kendini yeniliyor, gerçekten yetişmek de zorlanıyoruz. Ben eskiyi özlediğimi itiraf etmeliyim. Sentezini yapabilsek bence daha iyi olacak. Duygudan yoksunlaştığımızı görüyorum en bariz durum bu, ilişkiler, seçilen konular… Bu beni çok tedirgin ediyor…
* Menajerlik'te hedefiniz ve en büyük hayaliniz nedir?
Menajerlikte hedefim yok, başka hedeflerim var, benim içimde küçücük bir çocuk var ve onun enerjisi hiç bitmiyor, yeniliklerle hep kendime fark atarak yola devam etmeliyim, morun enerjisi bitmez…
* Hep oyuncularla beraber çalışıyorsunuz, Oyunculuk okulunuz var oyunculuk hayaliniz oldu mu?
Oyunculuk hayalim olmadı ama teklifler aldımJ Ben yeni keşiflerle yola devam edeceğim, benim işim gençleri keşfetmek, dün Engin Altan Düzyatan, Ayça Ayşin Turan, Demet Evgar, bugün Gizem Güneş, Mert Ramazan Demir, Nazlı Senem Ünal… Ben yetenek avcısıyım, işim oynamak değil, en iyi oynayanları bulmak…
Olmadı ise neden? Oldu ise nasıl bir oyuncu olmak isterdiniz?
Ben oyuncu değil ama sesi ile yeri göğü inleten rengarenk kıyafetlerle sahneye çıkan muhteşem bir assolist olmak isterdim…. Kim bilir belki ben de bir gün Suzan Kardeş gibi sahneye çıkarım, neden olmasın. J